З початку війни проти України кількість суден у “тіньовому флоті” Росії значно збільшилася – від менше як 100 танкерів на початку 2022 року до 300-600 на початку 2025 року. Більше 40% цих суден були придбані у країн Євросоюзу, а їх середній вік становить 20-25 років, що вдвічі більше за середній світовий показник. Російські танкери підпали під санкції, але Кремль активно шукає способи їх обходу. Москва використовує такі тактики, як зміна типу судна у системі автоматичної ідентифікації, оперативна зміна прапора судна та зміна структури власності. Ще одним способом обходу санкцій є маскування походження вантажу – російська, іранська та венесуельська нафта змішується та декларується як мазут під час перевантажень, що ускладнює відстеження постачання та знижує ефективність санкцій.
Категорії
Росія утричі збільшила “тіньовий флот” з початку війни – дослідження
